sobota, 18 stycznia 2014

~Circle - review~


Krąg

„To wy tworzycie krąg.
Walka już się zaczęła...”

   Autor: Mats Strandberg 
& Sara B. Elfgren
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 576

Bestsellerowy thriller dla młodzieży!

Na pozór zwyczajne miasteczko Engelfors, w którym dzieją się dziwne rzeczy.
Sześć dziewczyn właśnie zaczęło naukę w lokalnym liceum. Nic ich ze sobą nie łączy, każda z nich jest inna.
Pewnej nocy, gdy na niebie pojawia się czerwony księżyc, dziewczyny spotykają się w parku. Nie wiedzą, jak ani  dlaczego się tam znalazły.
Odkrywają, że drzemią w nich tajemne moce, a ich życiu zagraża niebezpieczeństwo... Aby przeżyć, muszą działać wspólnie, tworząc magiczny krąg.
Od tej chwili szkoła staje się dla nich sprawą życia i śmierci...

Historia opowiadana z punktu widzenia  czterech dziewczyn tworzących tytułowy krąg. Minoo, Rebeca, Vanessa, Anna-Karin, Linnea i Ida to dziewczyny których nic ze sobą nie łączy. Każda żyje w swoim różnym od reszty świecie. Każda ma własne inne  rozterki i problemy. Nawet się nie znają. Lecz pewnej nocy gdy na niebie wschodzi czerwony księżyc, bohaterki rzucają wszystko i stawiają się na wezwanie. I tak zaczyna się ich przygoda z Kręgiem.

Książka według mnie ma ciekawą tematykę. Autorzy stworzyli naprawdę fajne postacie, które nie są identyczne, każda wyróżnia się jakąś cechą, każdej życie jest inne tak jak w prawdziwym życiu tak i w książce nie ma osób idealnych. Krąg to nie tylko kolejna książka fantasy to również książka o prawdziwym życiu różnych klas społecznych. O codziennych problemach, o przeciwnościach losu, o rodzicach którzy jak zwykle nic nie rozumieją.

Ta książka wyróżnia się bardzo spośród tych które do tej pory czytałam. Lecz nie jest idealna, jak się zapowiadało. Tematyka magii i czarownic na której się opiera tak naprawdę jest przedstawiona w pigułce. Dziewczyny nie rzucają żadnymi zaklęciami, nie parzą ziółek w czarnym kotle nie gotują eliksirów. Każda ma po prostu jakiś dar. I najbardziej magii brakowało mi w tej książce. Następnym minusem jest styl pisania. Dla mnie trochę dziwny i ciężko było mi się przyzwyczaić ale w inny sposób trudno byłoby przedstawić tę opowieść więc tu trochę odpuszczę.

Jak dla mnie zdecydowanie brakowało napięcia i opisów które wywołały by ciarki na plecach.  Tak samo mało było opisów uczuć dziewczyn, wszystko przyjmowały tak jakby nic się nie stało np.

-jesteś czarownicą, od teraz należysz do kręgu-  reakcja- aha super.- żadnych pytań żadnych myśli.

Dużym plusem jak już wcześniej wspominałam są oryginalne postacie. I pomysł na stworzenie historii. W końcu ktoś dostrzegł, że szkoła to nie takie cudowne miejsce tylko śmierć.

Książkę na zimowe wieczory. Czyta się ją  ogólnie bardzo szybko. Nie wciąga na maxa ale i tak zostawia po sobie ciekawość i pytanie typu co będzie dalej. Najlepsze w niej jest to, że jest nie przewidywalna.

Po drugi tom sięgnę z przyjemnością i ciekawością.

Książkę oceniam na 7,5/10 punktów.

15 komentarzy:

  1. Zapowiada się bardzo ciekawie :)

    Zapraszam do siebie -----> http://sialalala96.blogspot.com/
    Bardzo proszę o poklikanie w linki i banery. Właśnie staram się o współpracę, na której mi bardzo zależy.
    Każda pomoc się liczy :) Będę Ci niezmiernie wdzięczna. Może wzajemna obserwacja ? Jeśli tak daj znać u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod ogromnym wrażeniem czytając twoje posty. Są takie przemyślane. Do tego ten śliczny wygląd bloga. Naprawde masz zadatki na prawdziwą blogerkę. <3

    ♠♠♠ WWW.MALINKAXPP.BLOGSPOT.COM ♠♠♠

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się ciekawa książka :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny post!
    Śliczna jesteś!
    Same pozytywy! :)
    Cudny blog! Bardzo ciekawie piszesz <3
    Obserwuję i liczę na to samo z całego serduszka ♥

    http://tola-tola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm a skąd wiesz, że jestem śliczna skoro nie mam na blogu żadnego swojego zdjęcia? :D

      Usuń
  6. Widze ze bedzie ciekawa ta ksiazka . SProbuje ja kupic
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze, ale zapowiada się ciekawie ;)

    magdalens-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. brzmi bardzo zachęciająco,a teraz nie mam nic do czytania, poszukam w bibliotece :)
    zapraszam do przeczytania najnowszego wpisu, będzie wspaniale jeśli skomentujesz :>
    uszatkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale musze przyznać, że jej tematyka bardzo mnie zainteresowała! ;)
    Fajny blog^^

    Obserwujemy? Ja już obserwuję! ;)
    http://codzia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie będę ją czytać niedługo ! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Może się skuszę :D
    Fajny wygląd bloga
    Zapraszam do mnie:
    +Obserwuje i liczę na rewanż
    http://mylife-mydream-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię Twój blog więc byłoby mi miło gdybyś mnie zaobserwowała :*

    paradiska-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Tematyka pozornie oklepana, jednak wierzę, że ta powieść mnie nie zawiedzie. Uwielbiam fantasy i zamierzam przeczytać tą historię. Dobrze napisana recenzja.:]
    pozdrawiam <3
    zza-kurtyny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Włączona opcja komentowania dla anonimowych!
Wyłączona weryfikacja obrazkowa!
Dziękuję za każdy komentarz!
Staram się również odwdzięczać!
<3